Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset
BIPKO Gdańsk

Ogólnopolski Program Profilaktyczny Godzina dla Młodych Głów

Ogólnopolski Program Profilaktyczny Godzina dla Młodych Głów

Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła w roku szkolnym 2024/2025 bierze udział
w Ogólnopolskim Programie profilaktycznym Godzina dla Młodych Głów, który jest częścią projektu MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską.

Liderką programu w naszej szkole jest pedagożka szkolna p. Katarzyna Matuszewska, która poprowadzi uczniów naszej szkoły przez poszczególne etapy programu i zgodnie z jego założeniami będzie wspierać dzieci i młodzież, a także nauczycieli w działaniach z obszaru profilaktyki zdrowia psychicznego podejmowanych według określonych scenariuszy.

Program profilaktyczny Godzina dla MŁODYCH GŁÓW jest propozycją odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie wśród uczniów i uczennic, rodziców i nauczycieli na otwartą rozmowę
o zdrowiu psychicznym. Główne zadanie programu to otwarta rozmowa o zdrowiu psychicznym,
w tym wzmocnienie poczucia sprawczości wśród dzieci i młodzieży szkolnej oraz pierwsza pomoc psychologiczna (PPP) – w pierwszym półroczu; oraz higiena cyfrowa i bezpieczeństwo w sieci –
w drugim półroczu.

Program został zbudowany został przez specjalistki i specjalistę – psycholożki Aleksandrę Kuberską i Martę Jagodzińską z emocjonalia.pl; Weronikę Snoch i Angelikę Frierdrich
z Nastoletniego Azylu; Justynę Żukowską-Gołębiewską, psycholożkę, reprezentantkę Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Psychologów; oraz Sławomira Prusakowskiego, psychologa, wykładowcę z SWPS we Wrocławiu. Celem autorów było stworzenie takiego programu, który będzie intuicyjny i prosty w adaptacji na każdym etapie edukacji.

 

Oczekiwane efekty po realizacji programu profilaktycznego:

Autorzy programu oczekują, że uczniowie i uczennice:

  1. Będą umieć mówić dorosłym o tym, co czują i co przeżywają.

  2. Zdecydują się pójść do psychologa, aby porozmawiać o tym, co czują, jeśli zajdzie taka potrzeba.

  3. Będą wiedzieli, jak pomóc innej osobie, gdy poczuje smutek lub strach, z którym sobie nie radzi.

  4. Będą umieli zauważyć, że ktoś z ich kolegów lub koleżanek ma problem ze swoimi emocjami i sobie z nimi nie radzi, a następnie będą umieli z nimi porozmawiać.

  5. Będą wiedzieli, jak unikać zagrożeń świata online.

  6. Będą lepiej wiedzieli, jak sprawdzać, czy informacje, które znajdą w Internecie, są prawdziwe.

  7. Będą bardziej uważni na przekraczanie granic w środowisku offline i online.

  8. Będą bardziej uważni na utrzymanie równowagi między czasem spędzonym w Internecie
    a zdrowym snem, aktywnością fizyczną, edukacją, relacjami w środowisku offline, czy zdrową dietą.

  9. Będą lepiej rozpoznawać swoje granice.

  10. Będą lepiej zauważać swoje potrzeby.

  11. Będą lepiej rozumieć, jakie emocje przeżywają.

  12. Będą częściej mówić dorosłym o tym, co czują i co przeżywają.

     

Oczekiwane efekty względem rodziców:

  1. Zauważą zmianę w postawie swojego dziecka – np. dziecko inicjuje rozmowę o tym,
    co czuje i co je niepokoi.

  2. Będą wiedzieć, jak rozmawiać z dzieckiem o jego emocjach, potrzebach czy granicach.

 

 

 

nadawca: Matuszewska Katarzyna 

Data dodania: 2024-11-05 10:19:50
Data edycji: 2024-11-05 10:20:06
Ilość wyświetleń: 135
godło Polski - link do strony głównej
Dane
kontaktowe

44-330 Jastrzębie-Zdrój

ul. 11 Listopada 4

Bądź
z nami
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej