Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset
BIPKO Gdańsk

Rodzic, dziecko i muzyka klasyczna czyli warsztaty według metody Batii Strauss

Rodzic, dziecko i muzyka klasyczna czyli warsztaty według metody Batii Strauss

 Dnia 24 czerwca 2018 roku w murach Zespołu Szkół nr 9 gościły dzieci jastrzębskiej fundacji ,,Każde dziecko ma szansę na sukces’’ wraz ze swoimi rodzicami i opiekunem prezes fundacji panią K. Kulczycką. Zostały zaproszone w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Warsztaty aktywności muzyczno- ruchowej wg metody Batii Stauss w których uczestniczyli podopieczni fundacji  prowadziła Idasiak Edyta. Miały one na celu przybliżenia dzieciom muzyki klasycznej i wspólną, twórczą  zabawę dziecko- rodzic. Słuchanie muzyki tą metodą integruje różne formy aktywności: granie, tańczenie, mówienie krótkich wierszy lub wyliczanek, rytmiczne powtarzanie prostych gestów, próby śpiewania linii melodycznych słuchanych utworów, czy też rytmiczne snucie dowolnej opowieści. Największą radością dzieci jest, gdy mogą obcować z muzyką, aktywnie wchodząc w różne role (dyrygent, muzyk) przy użyciu różnych rekwizytów (instrumenty, pałeczki, krążki). Dzieci działają, słuchając muzyki, poznają dzieło, doświadczają jego dynamiki, tempa, rytmu i przeżywają „na sobie”, reagując ruchem, słowem. Zajęcia takie nie nużą,  dzieci chcą wielokrotnie słuchać utworu, ponieważ za każdym razem mogą być w innej roli, grać na innym instrumencie, zmieniać rekwizyt czy partnera w tańcu.

Był to dla nas mile spędzony czas i już 29 maja spotykamy się po raz kolejny , ale już w siedzibie Fundacji- w murach Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Jastrzębiu Zdroju.

Data dodania: 2018-05-03 14:16:46
Data edycji: 2018-05-03 14:17:58
Ilość wyświetleń: 13966
godło Polski - link do strony głównej
Dane
kontaktowe

44-330 Jastrzębie-Zdrój

ul. 11 Listopada 4

Bądź
z nami
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej