Opcje widoku
Reset
BIPKO Gdańsk

WYCIECZKA GÓRSKA NA BŁATNIĄ

W piątkowy poranek 13.10.2023 r. grupa uczniów wraz z opiekunami p. Edytą, p. Anią,                 p. Agnieszką, p. Adamem i p. Piotrem udała się na wycieczkę górską na Błatnią, która jest szczytem w paśmie Klimczoka i Szyndzielni o wys 917m.n.p.m.

Zamysł wyjazdu był taki, aby zintegrować się z nowymi uczniami, lepiej ich poznać i spędzić miło czas w otoczeniu górskiej przyrody i na świeżym powietrzu. Po czynnościach organizacyjno-porządkowych i przedstawieniu programu wycieczki udaliśmy się na przystanek pod Urząd Skarbowy gdzie autokarem pojechaliśmy do Jaworza, skąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę od północnej strony, żółtym szlakiem na szczyt Błatniej. Po półtora godzinnym marszu i stosowaniu częstych przerw, zameldowaliśmy się w schronisku na szczycie, gdzie był czas na posiłek oraz zakup pamiątek, ale przede wszystkim na regenerację sił. W drogę powrotną udaliśmy się inną trasą, bo południowym szlakiem do centrum Brennej. Schodząc pojedynczy uczniowie wykorzystując leśne otoczenie i sprzyjające warunki pogodowe, zajęła się zbieraniem grzybów. Najbardziej wytrwałym i spostrzegawczym udało się znaleźć dość ciekawe okazy borowików szlachetnych i innych pospolitych grzybów. Warto w tym miejscu dodać, że podczas całego pobytu w Beskidach sprzyjała nam słoneczna pogoda. Natomiast na zakończenie wędrówki czekała nas jeszcze jedna przyjemność w postaci słodkiego poczęstunku w jednej z miejscowych cukierni. Po zjedzeniu ciastek i lodów przeszliśmy na parking, gdzie czekał na nas autokar i ruszyliśmy w drogę powrotną do Jastrzębia.

Podsumowując pokonaliśmy ponad 11 km i mimo tego, że wyjazd okazał się dość wymagający i eksploatujący dla niektórych uczniów, to pojawiły się głosy, aby zorganizować  kolejny wypad w góry. Najważniejszą jednak rzeczą jest to, że wszyscy wrócili cali i zdrowi, a że trochę zmęczeni, to nawet i dobrze, będą mieć lepsze spanie ;)

Dziękujemy wszystkim za obecność i zapraszamy do udziału w kolejnych przedsięwzięciach.